Aankomst Thailand - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van Larissa Perik - WaarBenJij.nu Aankomst Thailand - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van Larissa Perik - WaarBenJij.nu

Aankomst Thailand

Door: Larissa Perik

Blijf op de hoogte en volg Larissa

12 Februari 2016 | Thailand, Patong Beach

De vlucht van Dubai naar Thailand is voorspoedig verlopen en goed vol te houden met films, spelletjes en muziek die aangeboden worden in het vliegtuig.
Bij aankomst kregen we een behoorlijke verandering van warmte en vooral de luchtvochtigheid is hier heel hoog.

We hebben besloten de eerste week door te brengen in een resort aan de zee op het eiland Phuket. In het plaatsje Patong beach hebben we ons goed kunnen vermaken. Het is hier erg toeristisch en dat betekend veel excursies, waterpret en veel hebbe dingetjes winkels.

De eerste dagen waren voor mij erg rustig. Dim was weer beter en is zo attent geweest het stokje aan mij over te dragen. Het duurde gelukkig niet lang voordat ik weer op de been was. Het resort is erg geschikt om (als je dan toch een keer ziek moet zijn) om ziek te zijn. Er zijn twee grote zwembaden aanwezig, een mooie lobby, theehuis, goede hotelkamers, goed ontbijt en mooi uitzicht vanaf ons balkon.
Het resort ligt aan zee waardoor je bij het oversteken van de straat met je benen in het water staat. In de winkelstraten heb je om de 15 winkels een beautysalon zitten waar je 5 tot 10 euro voor een uur massage betaalt. Dit hebben wij uiteraard niet aan ons voorbij laten gaan.

We hebben ons erg verbaasd over de manier van leven hier.
Boven het voetpad van alle straten lopen ontelbaar veel stroomdraden die voor Nederlandse begrippen vrij laag hangen. Er zijn hier veel loslopende honden met en zonder eigenaar en de vrouwen hebben het zwaar hier. Ze worden al op jonge leeftijd uitgehuwelijkt en dienen, naast het opvoeden van de kinderen en het doen van de huishouding, verplicht hele dagen te werken om geld in het laatje te brengen. Wat we dan ook veel zien is dat de kinderen mee worden genomen naar het werk van de moeders. De kinderen helpen al op jonge leeftijd mee in de winkels en slapen bijvoorbeeld in opgezette bedjes onder de kledingrekken.

Veel mensen verdienen hun geld hier op straat. Er zijn veel kraampjes waar eten wordt klaargemaakt en waar zelfgemaakte sieraden te koop zijn. De sieraden zijn dan bijvoorbeeld gemaakt van kokosnoten of schelpen. In de hoofdstraat hebben we ook onze ogen uitgekeken. Om de drie cafe's met ontelbaar veel bandjes, zaten stripclubs waar we bijna door tien man tegelijk naar binnen werden getrokken. Naar dim werd geschreeuwd: MISTER LONGHAIR, LOVE YOU LONG TIME !

Naast al deze avonturen hebben we nog een excursie geboekt naar de phi phi eilanden. Hier wilde mam haar hele leven al graag naar toe. We zijn als eerst naar Maya bay geweest. Na het zien van deze prachtige witte stranden zijn we bij loh Samah bay wezen snorkelen en zijn we langs een Viking cave gevaren waar echt mensen woonden. We zijn doorgevaren naar money beach om apen te voeren en hebben vervolgens zelf geluncht. Dit was maar goed ook want de boot ging aardig heen en weer en we hebben veel kilometers afgelegd met die boot. We hebben erg kunnen lachen om een Chinees gezin aan boord. De meeste Chinezen willen niet bruin worden want dat staat voor arbeiderswerk. Ze deden er dan ook alles aan om geen zon te vangen. De moeder van dit gezin had als voorbeeld lange kleding aan en een pet op met zonneklep waar de zonnebril nog net tussendoor kwam.

Dim en ik zijn ondanks het vele insmeren tijdens deze bootreis verbrand en dit kwam waarschijnlijk door het snorkelen.
Het wordt nog een project om morgen onze tassen op de schouders te dragen. Hoe dat afgelopen is, schrijf ik jullie volgende week.
We zetten onze reis morgen voort naar Bangkok en na drie dagen Bangkok vertrekken we naar het noorden voor het echte backpacken.

Foto's zijn weer onder dit verslag toegevoegd.
Groetjes en tot snel!

• 12 Februari 2016 - 22:51

Irene:

Lieve allemaal,wat leuk om zo mee te reizen met jullie!
    Heel veel plezier!
    X

• 13 Februari 2016 - 10:45

P@ps:

Hey Mister Longhair, als je nou die lage haren over je schouder legt, verbrand je ook niet!

• 13 Februari 2016 - 10:49

P@ps:

Ik bedoel natuurlijk de lange haren haha

• 18 Februari 2016 - 14:40

Emma:

Hoi alledrie ik zie nog geen verslag van PHI PHI eilanden volgens jou Mathilde stond het er al op Wat doe ik fout?? In ieder geval heel veel reis-plezier met z'n drietjes

• 18 Februari 2016 - 14:42

Emma:

Oh sorry ik denk dat ik toch de PHI eilanden heb gezien HiHi nu verder met back packen.