Vertrek Nederland en aankomst Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Larissa Perik - WaarBenJij.nu Vertrek Nederland en aankomst Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Larissa Perik - WaarBenJij.nu

Vertrek Nederland en aankomst Dubai

Door: Larissa

Blijf op de hoogte en volg Larissa

06 Februari 2016 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

7 uur 's ochtends ging de telefoon. Dimytri belde me om mede te delen dat hij niet mee op reis kon die dag in verband met buikgriep. Buikgriep heerst behoorlijk deze periode en hier was hij goed ziek van. Echter ging het hem honderden euro's meer kosten om na te vliegen en om deze reden is hij alsnog het vliegtuig in gestapt. Hij zag lijkbleek maar leek de autorit naar het vliegveld vol te houden. Eenmaal in het vliegtuig werden de klachten erger en heeft hij plaats mogen nemen op de ziekenboeg. Pillen tegen de misselijkheid en zuurstoftoediening hebben hem weer een beetje opgeknapt. We moesten bij de landing even wachten op de arts. Hier werd tijdens de vlucht een aantal keren mee gebeld en hij wilde dim graag even zien. Dit gaf mij even de gelegenheid om in de cockpit en de business class te kijken van de Emirates A380 waar we mee gevlogen hebben. Bijzonder groot en luxe vliegtuig!

Het hotel waar we terecht kwamen was ook van luxe voorzien. Grote hotelkamer met grote luxe badkamer, een voor mannen en vrouwen gescheiden jacuzzi, sauna en stoomkabine. Ook was er een zwembad op het dak aanwezig met personeel die het bedje met meerdere handdoeken voor je opmaakte en er werden vriesgekoelde doekjes aangereikt ter verkoeling bij het zonnen.
We hebben in het korte tijdsbestek van twee dagen veel van Dubai gezien door middel van excursies vanuit het hotel. Dag 1 lag dim nog ziek op bed en zijn mijn moeder en ik op safari geweest in de woestijn. We hebben met een auto en chauffeur door de woestijn gecrossed, kameel gereden en onder het avondeten shows gezien van traditionele dansers. Ik heb zelfs een henna tattoo laten zetten haha. Maar die cross was wel het hoogtepunt van de dag. Het is te vergelijken met een achtbaan. Het zand laat je alle kanten op glijden en soms hadden we echt heel sterk het gevoel over de kop te vliegen met die auto. Echt geweldig! :p
Mijn moeder deelde deze mening echt niet.

De tweede dag hadden we een citytrip gepland en ook dim voelde zich goed genoeg om mee te gaan. Voor de trip begon wilde dim samen met ons wat ontbijten. Hij had opgeschept: hamburgers, ei, rijst, croissant met brie en een banaan. Dit was wat zwaar op de maag gevallen en hij besloot nog maar even een uurtje te gaan liggen. Toen de trip begon zijn we als eerst bij het museum geweest die Dubai omschrijft voor de olie gevonden was en hoe Dubai zijn groei heeft gemaakt tot de huidige stad. In de straten van Dubai hebben we ons verbaasd over de rijkdom. Een skyline aan ondernemingen en de meest dure auto's die deze ondernemingen van A naar B bracht. Onderweg hebben we onder andere het zevensterren hotel en het palmeiland gezien. Erg indrukwekkend en mooi om te zien.
We zijn afgezet bij Dubai mall. De chauffeur vertelde ons dat het de op één na grootste winkelcentrum in de wereld is. Bij binnenkomst staat er een aquarium die zo hoog is als de vier verdiepingen van het winkelcentrum. Nog niet gesproken over de vissen die daarin zwemmen. Skihal, schaatshal, dure winkels, goedkope winkels, bioscopen, watervallen, restaurants... Als je je een dag(of weken) wilt vermaken kunt je daarnaar goed terecht.
Na wat te hebben gegeten zijn dim en ik bij de burj kalifa omhoog geweest om te genieten van het prachtige uitzicht. Na een indrukwekkende show van de fontein bij de mall zijn we teruggekeerd naar het hotel om de volgende dag onze reis voort te zetten naar Thailand.

Foto's zijn naast dit verslag toegevoegd.
Groetjes!

• 09 Februari 2016 - 13:32

Annita Heurman:

hallo leuk ziet er allemaal goed uit laat het ook aan oma zien

• 09 Februari 2016 - 20:07

Emma:

Hallo alledrie
    Leuk om jullie blog te volgen wens jullie
    nog heel veel reis plezier.

Groetjes Emma.